22.5.09

Do it yourself!

Tja!

Jag har tröttnat på Dressuppthenakedtruth nu. Alldeles för gjort! Bara att skriva namnet tar ju typ 20 minuter. Tacka vet jag Min Denim!

Jag kommer nu att gästa denna blogg från och till och jag tänkte börja med att visa hur man gör sin egen fängelsetröja (apropå LVC se tidigare inlägg här och där) i 3 lätta steg:

Steg 1. Tejp och Bali-köpt skjorta av tidlös design.


Steg 2. Svart textilfärg köpt på Panduro, liten svamp att applicera färgen med samt en nyfiken katt.




Steg 3. Låt torka, dra bort tejpen och njut av den härliga "garment dyed"-effekten.



Avnjutes bäst med ett gamla 501or (minst 70år!) samt hängslen. Lycka till. Hoppas det smakar!

(Fler bilder utlovas i framtiden.)

Tack och bock! / Aksel

1 kommentar:

Emil sa...

Snyggt!! :) Man kanske ska testa detta :)